Wednesday, April 11, 2007
سرانجام پس از بیرون آمدن دو موزیک ویدیو جدید از شادمهر عقیلی فعالیت این هنرمند وارد فاز جدیدی شدعاشقانه های نیلوفر لاریپور سپس شعر های منفی شاهکار بینش پژوه و هم اکنون نوعی دیگر از ترانه و این بار با شخصی به نام جواد شریف پور
آهنگ سبب با شعر نسبتآ مستحکم و ملودی ای که متعلق به سبک خود شادمهر هست فضای تازه ای به وجود آورده فضایی که یک بار دیگر در آهنگ داداشی شادمهر که هیچ وقت به صورت رسمی پخش نشد به وجود اومده بود نکته قابل ذکر در مورد این آهنگ میشه بیان کرد در اوج بودن صدای شادمهر در کل آهنگ هست و با اینکه هر هفت نت موسیقی در ملودی وجود داره ولی 3 نت پایین فقط یک بار در آهنگ اجرا میشه و صدا خواننده در اکثر زمان ها در اوج بسر میبره که همین امر اجرای زنده این آهنگ رو سخت میکنه
از نکات مثبت آهنگ افکت های کامپیتری هستند ؛ در این آهنگ افکت ها در اختیار صدا قرار دارند و نه صدا در اختیار افکت ها !! در این زمینه بعد از انتشار رسمیه آلبوم و شنیدن آهنگ با کیفیت بالا میشه بیشتر صحبت کرد
آهنگ دوم به نام رسیدی ؛ ترکیبی از سبک های سافت راک و الکترونیک همراه با تنظیمی برای گیتار فضایی رو ساخته که تا به حال خیلی کم در موزیک فارسی داشته ایم ، این نوع موسیقی که مورد پسند غرب اروپا هست از سال ها پیش مورد توجه آهنگ سازان مطرح بوده
درسته که تنظیم قوی و هوشمندانه شادمهر عقیلی ایرادات کار رو پوشانده ولی به طور کل در آهنگ سازی و شعر نکاتی وجود داره
شعر رسیدی در کل فقط چند بیت تاثیر گذار رو شامل میشه و قسمت هایی از شعر فقط برای طولانی شدن شعر نوشته شده اند و به خاطر همین آهنگ ساز اثر که خود شادمهر هستش به ساخت یک قسمت و اپیسود ملودی اکتفا کرده و همین امر باعث تکرار در فضای آهنگ میشه
سبب و رسیدی یک اتفاق در موسیقی ما هستند که بدون شک باعث پیشرفت و ارتقا سطح موسیقی ما خواهند شد و موسیقی ما به هنرمندان جسوری مانند شادمهر نیاز داره تا ملودی های نوین رو آزمایش کنند و نه آهنگسازان نسل تکرار
در کل هر دو آهنگ حرفی تازه برای گفتن داشتند و در آینده در آلبوم کامل شادمهر بیشتر به مسایل مربوط به آلبوم میپردازیم